آموزش

استوانه ترافیکی یا بولارد – يكي ازمهمترين تجهيزات ترافيكي

بولارد - استوانه - استوانه ترافیکی - استوانه ایمنی - فروش استوانه

استوانه ترافیکی یا بولارد در قدیم به میله ای اطلاق می‌شد که در کنار بندر قرار داشت و زمانی که کشتی ها و قایق ها می خواستند تا از حرکت قایق شان بر روی امواج جلوگیری کنند به وسیله یک طناب و یا یک سیم محکم قایق خودشان را به این بولارد های فلزی متصل می کردند تا به این وسیله از حرکت قایق های خودشان بر روی آب به واسطه فشار امواج جلوگیری کنند بولارد ها از همان ابتدا در نقش یک استوانه فلزی پرصلابت ظاهر شده بودند به طوری که کاملاً میتوانستند در یک نقطه ثابت قرار بگیرند و باعث ثبات در تمامی قایق هایی که در اسکله اطراف هستند ، شوند نکته ای که باعث شد تا به سطح تجهیزات ترافیکی و تجهیزات پارکینگ وارد شوند این صلابت آنها بود.

افزایش نظم در خیابان ها و کاهش حجم ترافیک و تصادفات.در معابر شهری در شرایطی مقدر می شود که از علائم و تجهیزات ترافیکی مناسب استفاده شود.و شهروندان نیز به این علائم توجه کنند. اين محصول کاربردهای زیادی در خیابان ها و معابر شهری دارد.و استفاده و جایگذاری درست آن باعث کاهش میزان تصادفات و ترافیک می شود.

استوانه ترافیکی یکی از مورد نیازترین تجهیزات ترافیکی هستند.که با توجه به کاربرد های زیادی که دارند.در مکان های عمومی و یا ملک های شخصی مورد استفاده قرار می‎گیرند. انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی متغیر، تحمل تابش اشعه خورشید.و در نهایت مقاومت در برابر ضربه، از جمله مواردی است.که یک استوانه ترافیکی استاندارد باید داشته باشد.

از بولارد با نصب بصورت موقتی می توان با محدود کردن عرض جاده  جهت کنترل سزعت استفاده نمود.

از استوانه ترافیکی با نصب دائمی عموما در اطراف جاده با تراکم بالا جهت اجازه ندادن به وسایل نقلیه سنگین به خارج شدن از مسیر جاده جهت پارک کردن و یا  نصب با تراکم پایین به جهت هشدار و یا در پارکینگ ها جهت تایین مسیر مورد استفاده قرار می گیرد. البته در مواردی هم جهت تفکیک کردن مسیر ها از بولارد استفاده می شود. ادامه

استوانه های ایمنی موجود در ایران با سطح مقطع دایره ای شکل موجود می باشد شرکت پکسکو استوانه هایی با سطح مقطع  متفاوت تولید نموده که که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه از خود نشان میدهند.

 بولارد - استوانه - استوانه ترافیکی - استوانه ایمنی - فروش استوانه

در ذیل  آزمایش های متفاوت این استوانه های ترافیکی را در تصادفات خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید