آموزش, مقالات

ساخت سرعت گیر مولد انرژی الکتریکی توسط پژوهشگران دانشگاه «امیرکبیر»

سرعتگیر - سرعت گیر - سرعت گیر هیبریدی - سرعت گیر مولد برق - سرعت گیر سولار
با توجه به کمبود انرژی و همچنین بحران انرژی در دنیا و همچنین حرکت به سوی استفاده از مواد جدید هوشمند که دارای توانایی تبدیل انواع مختلف انرژی به یکدیگر هستند و همچنین، تمایل به کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر به شکل چشمگیری افزایش یافته است.در همین راستا پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر سرعت گیری را ساخته اند که قادر به تولید انرژی الکتریکی می باشد.

امیر کاظمی فرد مجری این طرح با بیان اینکه در زمینه ی تولید انرژی از زیر ساخت های حمل و نقل دنیا تحقیقات بسیار کمی صورت گرفته افزود با مرتفع ساختن مشکلات در این زمینه ، راهکارهای جدیدی را در حوزه تولید انرژی از زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ارائه داد.

سرعتگیر - سرعت گیر - سرعت گیر هیبریدی - سرعت گیر مولد برق - سرعت گیر سولار

این سرعت گیر هیبریدی از جنس پلکسی آکریلیک شفاف ساخته شده که پنل های خورشدی با راندمان بالا در آن تعبیه شده و علاوه بر آن از مواد پیزو الکتریک جهت تولید انرژی در آن استفاده شده است .

این سرعتگیر با استفاده از ال ای دی LED های نورانی که در پلکسی شفاف تعبیه گردیده انرژی خود را جهت نمایان کردن سرعت گیر در جاده از پنل های خورشیدی و المان های پیزوالکتریک تامین میکنند.

مواد پیزوالکتریک موادی هستند که فشار را به جریان الکتریسیته تبدیل کرده و بدین ترتیب در این محصول با فشار حاصل از عبور وسایل نقلیه نیروی الکتریسته تولید شده و در باطری ذخیره می گردد.

در ادامه ویدئوی این اختراع را از زبان سازندگان و محققان آن خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید