مقالات

اهمیت کیفیت تجهیزات ترافیکی در حوادث جاده ای

تجهیزات ترافیکی تجهیزات ایمنی بشکه نیوجرسی2

مهمترین عامل در انتخاب کالاي تجهيزات ترافيكي و خدمات مشابه از سوی چند کمپانی چیست؟

فاکتور های مهمی که شما در انتخاب کالای کاربردی در نظر دارید چیست؟

آیا تولید کننده تعهدی در رابطه با کیفیت کالای خود دارد؟

اینها سوالاتی است که شاید برای همه ما هنگام خرید کالا و یا خدمات پیش می آید.

کیفیت در تولید یکی از مهمترین عوامل جذب و رضایت مشتری می باشد در واقع این کیفیت محصولات تولیدی ست که باعث می شود برخی از مصرف کنندگان طرفدار کالاهای یک شرکت خاص شوند .

کیفیت خود شامل چند فاکتور مهم می باشد :

1- دوام

مدت کارکرد مقاومت در برابر ضربات و صدمات یکی از مهترین فاکتورهای کیفیت می باشد .

2- کارکرد

نحوه ی کارکردن یک محصول یا به بیان دیگر مهندسی ساز بودن یک کالا از دیگر فاکتورهای کیفیت می باشد.

3- امنیت

امنیت به معنای آسیب نرساندن به کاربر می باشد که با توجه به نوع محصول می تواند جنبه های بهداشتی را هم شامل شود .

4- خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یک کالا شامل ضمانت ِخرابی ( گارانتی ) نیز از فاکتور های مهم کیفیت محصول می باشد.

با توجه به موارد یاد شده به جرات می توان گفت کیفیت حرف اول را در انتخاب کالا می زند در یک بازار رقابتی تولید کننده ناچار به تولید کالایی با کیفیت و مطلوب می باشد و همچنین رها نکردن مشتری به حال خود پس فروش کالا ( خدمات پس از فروش ) از عوامل مهم در جذب مشتری و ماندن در کنار رقبا می باشد.

در کشورهای پیشرفته و اروپایی کارخانجات و واحدهای تولیدی ملزم به داشتن واحدی به نام کنترل کیفیت ( کیو سی – QC ) می باشند ، واحد کنترل کیفیت وظیفه دارد محصول تولیدی را در حالات مختلف در و سخت ترین شرایط آزمایش کرده و نتیجه را اعلام نماید نتیجه توسط واحد های نظارتی بازبینی شده و در صورتی که نتیجه ی آزمایش مطابق استانداردهای لازم نباشد تولید تا برطرف شدن مشکل تولید نگه داشته می شود.

تجهیزات ترافیکی تجهیزات ایمنی بشکه نیوجرسیبا توجه به موارد ذکر شده و با درنظر گرفتن موضوع و نوع محصولات این تارنما که تجهیزات ترافیکی و ایمنی می باشد این سوالات در ذهن خواننده ایجاد می شود.

آیا کیفیت تجهیزات ترافیکی و ایمنی راه ها نیز اهمیت دارد؟

آیا کیفیت تجهیزات ترافیکی در به حداقل رساندن میزان تصادفات تاثیر گذار است؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که تجهیزات ترافیکی و ایمنی به لحاظ فیزیکی و کارکرد و نه کاربرد دسته های گوناگونی دارند در زیر به دو نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

1- تجهیزات ترافیکی پلاستیکی و آهنی که ثابت هستند و قطعه و یا سیستمی که عمل خاصی را بطور مداوم انجام دهد ندارند

از این دسته میتوان به انواع بشکه ترافیکی ( بشکه ایمنی ) – کاشن تانک – نیوجرسی ترافیکی و انواع تابلو های ثابت و بولاردها اشاره کرد.

2- تجهیزات پلاستیکی و یا آهنی که در آنها تجهیزات الکترونیکی و یا مکانیکی به کار رفته است.

از این دسته نیز میتوان به چراغ های راهنمایی – راهبند های برقی و تا شونده – تابلو های سولار و … اشاره کرد.

در مورد دسته ی دوم بدیهیست کیفیت قطعات مکانیکی و الکترونیکی باید طوری باشد که مدت زمان طولانی در راه و جاده ها کارکند اما در رابطه با دسته اول شاید  این طور به نظر آید که تجهیزات ترافیکی که در دسته ی اول قرارمی گیرند در جاده و اتوبان ها نصب شده و تا مدت زمان زیادی و یا حداقل تا بروز اولین حادثه ی تصادف سالم می مانند در نتیجه نیازی به داشتن کیفیت بالا ندارند!!! در صورتی که این یک نظر و تفکر کاملا اشتباه می باشد زیرا این تجهیزات در مرور زمان یا در مجاورت گرما و سرما رنگ خود را از دست داده و بلا استفاده می گردند یا با کوچک ترین ضربه و فشار شکسته و کارایی خود را از دست می دهند یا در نمونه هایی که در آنها از شبرنگ استفاده شده بازتاب لازم را نداشته و دیده نمی شوند.

اما سوال دوم …

آیا کیفیت تجهیزات ترافیکی در به حداقل رساندن میزان تصادفات تاثیر گذار است؟

سالانه تعداد بسیاری از هموطنانمان در حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند درصد نسبتا بالایی از این تعداد مرگ و میر مربوط به کیفیت خودرو و عدم رعایت نکات ایمنی می باشد اما تعداد زیادی نیز به علت ایمن نبودن جاده ها و راه ها و همچنین بی کیفیت بودن تجهیزات ترافیکی موجود جان خود را از دست می دهند به عنوان مثال تجهیزات ترافیکی درجه یک  و با کیفیت ، یک تابلو با شبرنگ با بازتابش بالا و استاندارد می تواند راننده را از وجود یک پیچ خطرناک مطلع نموده و باعث حفظ جان راننده و سرنشینان شود . یک بشکه ترافیکی با کیفیت بالا و یا یک نیوجرسی با کیفیت میتواند مانع از سقوط ماشین به ته دره شده و باعث نجات جان هموطنانمان شود.

لذا با توجه به موارد ذکر شده چنین می توان برداشت که تجهیزات ترافیکی و ایمنی نصب شده بر روی سطح جاده ها و راه های کشورمان باید از بهترین مواد تولید شوند تا باعث ایمن تر شدن راه هها و جاده های کشورمان گردند.

امید است تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات ترافیکی و ایمنی از تولید و فروش تجهیزات ایمنی بی کیفیت و غیر استاندارد حذر کرده و واحدی را جهت کنترل کیفیت محصولات خود ایجاد نمایند زیرا همه ی ما تولید کنندگان و فروشندگان این تجهیزات در قبال جان مسافران و رانندگان کشورمان بطور مستقیم مسئول هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید