مقالات

تاریخچه و ضرورت استفاده از نیوجرسی ترافیکی

مانع نیوجرسی و یا دیوار نیوجرسی سازه ای بتنی یا پلاستیکی می باشد که عموما جهت جدا سازی مسیر ترافیک استفاده می شود.

نیوجرسی- نیوجرسی بتنی-ایمنی-جاده- راه- نیوجرسی اتوبان

نیوجرسی های طوری ساخته شده اند که خسارت وسایل نقلیه را در برخورد به حداقل می رسانند.  نیوجرسی های ترافیکی با ایجاد دیواری طولانی مسیرهای جاده ها و راه ها را از هم جدا کرده و یا در مواردی که تعمیرات جاده ای و عمرانی وجود دارد با ایجاد دیواری مسیر اصلی را از قسمتی که کارگران مشغول کار میباشند جدا کرده و باعث ایمنی بیشتر هم برای کارگران و هم برای رانندگان می شوند.

نیوجرسی های پلاستیکی را معمولا با آب پر میکنند تا در صورت برخورد رانندگان با آنها خسارت وارده به حداقل برسد .

2 نیوجرسی بتنی-ایمنی-جاده- راه- نیوجرسی اتوبان

همچنین در مواردی که حمله ی تروریستی به وقوع بپیوندد جهت حفظ جان سربازان یا مدافعان از نیوجرسی بتنی به عنوان سنگر استفاده میشود .

مانع نیوجرسی و یا دیوار نیوجرسی یک بتن یا پلاستیک مانع مدولار به کار برای خطوط جداگانه ای از ترافیک است. این طراحی شده است برای به حداقل رساندن خسارت وسیله نقلیه در موارد تماس با اتفاقی در حالی که هنوز جلوگیری مورد متقاطع از یک برخورد سر. موانع نیوجرسی نیز به تغییر مسیر ترافیک و محافظت از عبور و مرور و کارگران در طول ساخت و ساز بزرگراه ها، و همچنین حمایت های موقت و نیمه دائم در برابر حمله landborne مانند بمب موتر انتحاری استفاده می شود. مانع نیوجرسی نیز در غرب ایالات متحده به عنوان K-راه آهن، یک اصطلاح از گروه کالیفرنیا از خصوصیات حمل و نقل برای موانع ترافیک بتن موقت، و یا در محاوره به عنوان یک دست انداز نیوجرسی قرض شناخته شده است. موانع پلاستیکی را پر از آب به شکل کلی همان نیز در حال حاضر معمولا موانع نیوجرسی نامیده می شود.

استفاده از نیوجرسی در جنگ عراق توسط نیروهای امریکایی

نیوجرسی بتنی 

دیوار یا مانع نیوجرسی در سال 1950 در موسسه تکنولوژی  استیونز امریکا ساخته شد لازم به ذکر است نیوجرسی ها با شکل و ظاهر فعلی در سال 1959 ساخته شده است.

نیوجرسی اولین بار در بزرگراه ایالت نیوجرسی جهت تقسیم بزرگراه به چند لاین استفاده شده است. نیوجرسی بتنی از بتن و فولاد تقویت شده و به عرض حدودی 81 سانتیمتر ساخته شده است . میله های بیرون زده در نیوجرسی بتنی جهت جابجایی بهتر و همچنین جهت اتصال نیوجرسی ها به همدیگر در جاهایی که نیاز به دیوارکشی و جداسازی دولاین از یکدیگر می باشد استفاده می شود.

نیوجرسی ترافیکی اولین بار توسط یک گروه تحقیقاتی کانادایی در انتاریو کانادا در سال 1968  مورد آزمایش قرار گرفت. بلندی های نیوجرسی های استفاده شده در آن زمان 107 سانتیمتر بود که 25 سانتیمتر بلند تر از نیوجرسی های فعلی می باشد. در انتاریو نیوجرسی جایگزین گاردریل شد .

بعدها استفاده از نیوجرسی ها توسعه یافت و در ایالت های نیویورک ماساچوست و نیوجرسی مورد استفاده قرار گرفت

بعد ها دو شکاف در پایین و دو حلقه در بالا جهت جابجایی هرچه سریعتر نیوجرسی در عملیات های عمرانی و حوادث به نیوجرسی اضافه شد.

-نصب-نیوجرسی- نیوجرسی بتنی-ایمنی-جاده- راه- نیوجرسی اتوبان

در ساال 2010 در اجلاس جی 20 تورنتو روی نیوجرسی های بتنی فنس هایی جهت عدم دخالت معترضان و امنیت بیشتر کشیده شد که هم اکنون نیز در بسیاری نقاط از آن استفاده می شود.

نیوجرسی- نیوجرسی بتنی-ایمنی-جاده- راه- نیوجرسی توری

ارتش ایالات متحده بعد از حمله با کامیون بمب گذاری شده در سال 1983 بیروت تصمیم به استفاده ی گسترده نیوجرسی ها در تاسیسات نظامی خود شد.

نیوجرسی پلاستیکی

نیوجرسی های پلاستیکی موانع پلی اتیلن توخالی قابل حملی هستند که برای برنامه های کاربردی کوتاه مدت استفاده می شوند. این نیوجرسی ها عموما همانطور که قبلا ذکر شد با آب پر می شوند اما در مواردی با خاک یا شن و یا بتن  پر می شوند در این موارد جهت تولید یک مانع سنگین و در جاهایی که امکان انتقال نیوجرسی های بتنی وجود ندارد استفاده می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید