آموزش

معرفی دستگاه سنجش بازتابش شبرنگ

شبرنگ بشکه - بشکه ایمنی - بشکه پلی اتییلن - شبرنگ - ریفلکتومتر - سنجش بازتاب

همانطور که میدانیم شبرنگ های مختلفی جهت اجرا روی تجهیزات ترافیکی اعم از بشکه ترافیکی ( بشکه ایمنی ) – مخروطی ترافیکی ( کله قندی ) انواع تابلو های نشان دهنده ی علائم ترافیکی – استوانه ی ترافیکی – انواع نیوجرسی ترافیکی و… وجود دارد به عنوان مثال در رده ی شبرنگ های مهندسی ، به شبرنگ های 7 ، ساله لانه زنبوری ، 10 ساله و… در بازار موجود بوده و  همه ی این شبرنگ ها نور تابیده شده را بازتاب داده و باعث دید بیشتر در شب می شوند.

کارفرما باتوجه به مواردی چون طول و عرض جاده ، میزان خطرناک بودن مسیر ، مقدار روشنایی مسیر و … تصمیم به استفاده از شبرنگ مورد نیاز خود میکند.

پیمانکار و یا تولید کننده ی تجهیزات ایمنی با توجه به نیاز کارفرما و شبرنگ درخواستی تجهیزات مورد نظر را تولید میکند.

اما سوال اینجاست که ماموران کنترل کیفیت ایمنی جاده ها از چه راهی باید مطمعن شوند که شبرنگ مورد استفاده بازاب و عمر لازمه را دارا می باشد؟

چگونه بعد از چند سال باید متوجه شد که تجهیزات دیگر بازتاب لازم را ندارند و چقدر از عمر آنها باقیست ؟

این دستگاه که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت با بهره گیری از آخرین تکنولوژی اطلاعات بسیاری در زمینه ی بازتابش و عمر ، و دیگر مشخصات شبرنگ ها به ما می دهد . به عنوان مثال با گذاشتن نشانه گر این دستگاه بر روی شبرنگ نصب شده روی بشکه ی ترافیکی ( بشکه ایمنی – پلی اتیلن ) میزان بازتابش و دیده شدن این بشکه در شب را در فواصل مختلف به ما نشان داده و همچنین از طول عمر شبرنگ استفاده شده روی بشکه ایمنی نیز اطلاعات زیادی در اختیارمان می گذارد .

شبرنگ بشکه - بشکه ایمنی - بشکه پلی اتییلن - شبرنگ - ریفلکتومتر - سنجش بازتاب شبرنگ بشکه - بشکه ایمنی - بشکه پلی اتییلن - شبرنگ - ریفلکتومتر - سنجش بازتاب

دیدگاهتان را بنویسید