آموزش, مقالات

چراغ راهنمایی و تاریخچه آن

چراغ راهنمایی و تاریخچه چراغ راهنمایی

تاریخچه چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی بصورت عمومی وسیله ای نیست مورد علاقه ی راننده گان وسایل نقلیه باشد. در حقیقت ، بعضی اوقات اینطور به نظر میرسد آنها طوری طراحی شده اند که که از ما انتقام بگیرند ، به ویژه وقتی عجله دارید و درست وقتی به چراغ زدیک می شود قرمز می شوند.
در چنین شرایطی ، فراموش کردن نقش حیاتی چراغ های راهنمایی در ایمن نگه داشتن کاربران جاده و عابران پیاده و کمک به روان نگه داشتن ترافیک آسان است.

بنابراین بیایید نگاهی به تاریخچه چراغ راهنمایی بیاندازیم.

جدول زمانی تاریخ چراغ های راهنمایی و رانندگی:

1868 – نصب علائم راهنمایی و رانندگی در خارج از پارلمان انگلستان در لندن.

1912 – پلیس سیستم برق برای نصب چراغ سیگنال را راه اندازی کرد.

1914-اولین چراغ های راهنمای توقف برقی در کلیولند ، اوهایو نصب شد.

1919-اولین سیستم چراغ راهنمای سه رنگ در دیترویت استفاده شد.

1922 – اولین سیگنال های ترافیکی همزمان برقرار شده در هوستون ، تگزاس.

1926-اولین چراغ راهنمای سه رنگ دستی که در پیکادیلی لندن استفاده می شود.

1927-چراغ های راهنمای سه رنگ اتوماتیک در میدان پرنسس ، ولورهمپتون آزمایش شد.

اولین چراغ های راهنمایی و رانندگی

اولین چراغ های راهنمایی در خارج از ساختمان پارلمان لندن در سال 1868 نصب شد.
مهندس راه آهن بریتانیایی ، جان پیک نایت ، یک سیستم علامت دهی از راه آهن را برای استفاده در خیابان های شهر برای کنترل ترافیک دروشکه اسب و امنیت عبور مسافران را نصب کرد.
درواقع چراغ راهنمایی او یک نسخه اقتباس شده از بازوهای چراغدار راهنمای قطار بود که با بازو های پرچم مانند درروز مانع عبور وسایل نقلیه می شد و در شب با لامپ های گازی قرمز و سبز رانندگان را راهنمایی میکرد.

جان-پیک-نایت-مبدع-اولین-چراغ-راهنمایی

جان پیک نایت مبدع اولین چراغ

 

 

جان-پیک-نایت-مبدع-اولین-چراغ-راهنمایی

اولین چراغ راهنمایی تاریخ

 

 

 

تعویض چراغ گازی چراغ راهنمایی

تعویض چراغ گازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 


در حالی که در ابتدا ، این سیستم به بهبود جریان ترافیک و افزایش ایمنی برای عابران پیاده کمک می کرد ، استفاده از چراغ های گازی بسیار خطرناک بود.
در شب دوم ژانویه 1869 ، چراغ گازی منفجر شد و پلیسی را که در حال کار با چراغ راهنمایی بود را کشت.

پیش به سوی تکنولوژی

ببا توجه به کارکرد ناموفق لامپ های گازی و سیستم چراغهای راهنمایی در صده 1800 که موجب کشته شدن یک افسر پلیس شد  ،شرایط در قرن جدید تغییر کرد .
با افزایش محبوبیت خودروهای موتوری ، به طور فزاینده ای مشخص شد که برای ارتقاء ایمنی عابران پیاده چیزی لازم است. بعلاوه به لطف ظهور گسترده برق ، سیستم جدید علائم راهنمایی و رانندگی امکان پذیرتر شد.

لستر فارنزورث وایر ، پلیس سالت لیک سیتی ، اولین سیستم چراغ سیگنال برقی را در سال 1912 ایجاد کرد.
این شامل نصب یک جعبه چوبی بر روی تیر چوبی و نصب آن با دو لامپ ، یکی با رنگ قرمز و دیگری با رنگ سبز بود. سپس لامپ ها به سیم متصل میشد و به یک جعبه برق میرفت  و این امکان را ایجاد میکرد تا یک افسر پلیس آنها را کنترل کند.

چراغ-راهنمایی-اختراع-لستر

چراغ اختراع لستر فارنزورث وایر

در 5 اوت 1914 ، اولین سیستم سیگنال ترافیکی کاملاً الکتریکی در نبش خیابان اقلیدس و خیابان 105 شرقی در کلیولند ، اوهایو نصب شد.
این سیستم بر اساس “سیستم کنترل ترافیک شهری” که توسط جیمز هوگ طراحی شده بود که بعداً در سال 1918 ثبت شد.
سیستم سیگنالینگ کلیولند از چهار جفت چراغ قرمز و سبز استفاده می کرد و به گونه ای طراحی شده بود که هنگامی که یک طرف چراغ قرمز روشن میشد طرف دیگر چراغ سبز روشن میشد واین حالت ضربدری در چهارطرف چراغ برقرار بود.

چراغ-جیمز-هوگ

چراغ-جیمز-هوگ

در سال 1919 ویلیام پاتس از دیترویت ، میشیگان اولین چراغ سیگنال چهار طرفه و سه رنگ را معرفی کرد که چراغ زرد داشت . در حالی که در سال 1922 اولین سیگنال های ترافیکی همزمان شد با توزیع برق در هوستون تگزاس .

اولین چراغ راهنمایی سه رنگ در دیترویت

اولین چراغ  سه رنگ در دیترویت

معرفی مجدد چراغ های راهنمایی و رانندگی در انگلستان

در بریتانیا ، اولین چراغ های راهنمای سه رنگ دستی برای اولین بار در پیکادیلی ، لندن ، در سال 1926 استفاده شد. چراغ های اتوماتیک اولین بار در نوامبر 1927 به صورت آزمایشی در میدان پرنسس ، ولورهمپتون ظاهر شدند. آزمایش با موفقیت انجام شد. تا آنجا که در سال 1930 چراغها به عضوی ثابت از جاده ها و راه ها تبدیل شدند.

توالی چراغ
قرمز = توقف
زرد = برای رفتن آماده شوید
سبز = برو

بیشتر بخوانید : چراغ های راهنمایی 3M

آینده چراغ های راهنمایی و رانندگی

بنابراین اکنون ما به تاریخچه چراغ های راهنمایی نگاهی انداخته ایم ، وقت آن است که به آینده نگاه کنیم. در دهه 1960 ، با ظهور رایانه ها ، سیستم های چراغ راهنمایی رایانه ای شدند که پیشرفت بزرگی به حساب مب آمد.
از آن زمان ، با تکامل و بهبود سیستم های کامپیوتری ، چراغ های راهنمایی نیز به همین ترتیب ظاهر می شوند.

اکنون چراغ های راهنمایی می توانند ترافیک را کنترل کرده و به طور خودکار تغییر کنند. داده های جمع آوری شده می تواند برای پیش بینی و کنترل جریان ترافیک در شهرها مورد استفاده قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که ترافیک تا حد ممکن روان حرکت می کند.

بیشتر بخوانید : چراغ های راهنمایی پرتابل

با افزایش ترافیک در سراسر جهان ، وابستگی ما به چراغ های راهنمایی نیز افزایش می یابد. در آینده ، وسایل نقلیه متصل احتمالاً قادر خواهند بود با چراغ های راهنمایی و رانندگی و سایر وسایل نقلیه ارتباط برقرار کنند تا ترافیک روان تر جریان یابد ، زیرا ما با افزایش روز افزون وسایل نقلیه سطحی  بالاتر از ترافیک را تجربه خواهیم کرد.

برگرفته از https://www.stoneacre.co.uk

شرکت آذین علائم آسیا با بهره گیری از تکنولوژی روز و با استفاده از مواد اولیه مرغوب اقدام به تولید و فروش انواع چراغ راهنمایی کرده که در صفحه فروشگاه اطلاعات آن بصورت کامل موجود است

چراغ LED خورشیدی

چراغ  ال ای دی(LED)برقی

شمارش گر ( شمارنده ) معکوس چراغ

چراغ  لامپی

 

دیدگاهتان را بنویسید