آموزش, مقالات

تفاوت سرعتگیر و سرعت کاه

سرعت-گیر-سرعتگیر-تفاوت-سرعتگیر

هنگامیکه از سرعتگیر صحبت می کنیم و سفارش تجهیز خیابان یا جاده ای جهت نصب سرعت گیر را به عنوان پیمانکار میگیریم باید بدانیم که باتوجه به محدودیت های سرعت از چه نوع سرعت گیری باید استفاده کنیم در واقع از چه ابزار کنترل کننده و یا بازدارنده ای باید استفاده کرد.

عوامل کنترل سرعت به طور کلی به دو نوع سرعتگیر و سرعت کاه تقسیم بندی می شوند و متاسفانه در کشورما علیرغم وجود آیین نامه ها و مقررات فراوان،  بسیاری از پیمانکاران و همکاران بدون توجه به  محدودیت ها و قوانین مدون اقدام به نصب اشتباه کنترل کننده های سرعت میکنند که نتیجه ی آن پایین آمدن ضریب ایمنی جاده ها و راه های کشور می باشد.

سرعتگیر

سرعتگیرها ( Speed Bump ) از عوامل کنترل سرعت می باشند که با ارتفاع حداکثری 10 سانتیمتر و طول 30 سانتیمتر جهت کنترل سرعت وسایل نقلیه در مکانهایی که سرعت حداکثر به 15 کیلومتر در ساعت می باشد باید نصب گردند. پارکینگ ها و مراکز خرید از جمله مکان هاییست که نصب سرعتگیر در آنها توصیه شده.

سرعت-گیر-سرعتگیر-تفاوت-سرعتگیر

سرعت کاه

سرعت کاه ها ( Speed Hump ) ارتفاع سرعت کاه همانند سرعت گیر از 10 سانت تجاوز نمیکند با این تفاوت که از طول بالاتری برخوردارند این نوع تجهیزات کنترل سرعت با شیب ملایم جهت سرعت های بالاتر حداکثر تا 30 کیلومتر در ساعت جهت نصب در مناطق مسکونی و شلوغ و پرتردد استفاده می شوند.

سرعت-گیر-سرعتگیر-تفاوت-سرعتگیر

بطور کلی نصب سرعتگیر ها در مکان های عمومی برخلاف مقرارت و آیین نامه ها می باشد در صورتی که در کشورما در بسیاری از نقاط مشاهده میشود که بجای نصب سرعتکاه از سرعتگیر استفاده شده و جان سرنشینان خوردرو و همچینین عابرین پیاده را به خطر می اندازد ، امید است با خواندن این نوع مقالات و نوشته ها بتوانیم گامی کوچک در راستای ایمن شدن راه ها و جاده های کشور برداشته بشیم

در ویدئوی زیر تفاوت این دونوع محصول را بصورت تصویری از دید کارشناسان ترافیک و حمل و نقل مشاهده خواهید کرد

دیدگاهتان را بنویسید