مقالات

تفاوت سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی

سرعتگیر-سرعت-گیر-لاستیکی-پلاستیکی-فروش-آذین-ترافیک

تفاوت بین سرعت گیر پلاستیکی و سرعت گیر لاستیکی چیست ؟

عمر کدام یک از سرعت گیر ها بیشتر است ؟

کدام سرعت گیر ایمن تر است ؟

با توجه به اختلاف قیمت بین سرعت گیر ها کدامیک مقرون به صرفه است ؟

اینها سوالاتی ست که هنگام خرید و انتخاب سرعت گیر ذهنمان را درگیر خود می کند. در این مقاله از سری مقالات تارنمای تجهیزات ترافیکی و ایمنی آذین ترافیک به تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

سرعتگیر-سرعت-گیر-لاستیکی-پلاستیکی-فروش-آذین-ترافیک

در مقالات گذشته با انواع سرعت گیر و تاریخچه آن آشنا شدیم همچنین نحوه ی نصب آن را نیز آموختیم ، در این قسمت قصد داریم به تفاوت دو نوع سرعتگیر یعنی سرعت گیر پلاستیکی و لاستیکی بپردازیم.

همانطور که قبل تر گفتیم :

سرعتگیر ها یا ساندویچ و یا قطع کننده ی سرعت از تجهیزات ایمنی جاده ها و راه ها می باشند که با استفاده از انحراف عمودی کمک شایانی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه جهت ایمنی بیشتر می نمایند .

از جمله ی بالا می توان چنین نتیجه گیری کرد که مهمترین نکته در انتخاب سرعت گیر ایمنی می باشد.

بطورکلی تمامی محصولات ترافیکی در وهله ی اول باید ایمنی لازم جهت سرنشینان خوردرو و عابرین پیاده را تامین کند. سرعتگیرهای پلاستیکی با وجود عاج هایی در سطح از سُر خوردن وسایل نقلیه جلوگیری می کند اما تحقیقات دانشمندان نشان میدهد با توجه به جنس چرخ های وسایل نقلیه اگر در مواد تشکیل دهنده ی آسفالت از مواد لاستیکی استفاده شود حرکت وسایل نقلیه روی سطح جاده آسانترخواهد شد و از طرفی هنگام ترمز کردن به همان نسبت وسیله ی نقلیه سریعتر متوقف خواهد شد.

با توجه به این تحقیقات سرعت گیرهای لاستیکی از ایمنی بیشتری برخوردار هستند. و به وسایل نقلیه و سرنشینانشان خسارت کمتری وارد میکنند.

سرعتگیر-سرعت-گیر-لاستیکی-پلاستیکی-فروش-آذین-ترافیک

اما کدام سرعتگیر بیشتر عمر میکند؟

سرعتگیرهای پلاستیکی بسیار خشک و سفت هستند بنابراین با برخورد وسایل نقلیه سنگین فرسوده شده و می شکنند این درحالیست که سرعت گیرهای لاستیکی قابل ارتجاع بوده و به هیچ عنوان نمی شکنند.

همچنین سرعتگیر های پلاستیکی با تابش مستقیم نور خورشید در تابستان به راحتی تغییر شکل داده و از فورم خود خارج می شوند ولی نمونه های لاستیکی این کاهنده های سرعت تحمل دمای بسیار بالاتری را نسبت به نمونه های پلاستیکی دارند.

سرعتگیر-سرعت-گیر-لاستیکی-پلاستیکی-فروش-آذین-ترافیک

باتوجه به اینکه سرعت گیرهای پلاستیکی با قیمت نسبتا پایینتری به فروش می رسند شاید اینگونه به نظر آید که مقرون به صرفه نیز باشند این درحالیست که با درنظرگرفتن فاکتوری به نام فرسایش و طول عمر به این نتیجه می توان رسید که سرعتگیر های لاستیکی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد . زیرا با توجه به موارد یاد شده سرعت گیرهای پلاستیکی در طول سال ممکن است چند بار نیاز به تعویض داشته باشند و با در نظر گرفتن هزینه های نصب و حمل و نقل قیمت تمام شده مبلغی بسیار بالاتر از سرعت گیر های لاستیکی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید