آموزش

گارد ریل های چرخشی چگونه کار میکنند؟

گاردریل-چرخنده-گاردریل بشکه ای- بشکه ایمنی - بشکه ترافیکی- آذین ترافیک 2

گاردریل ها در اطراف اتوبان و یا جاده ها علاوه بر مشخص نمودن حریم جاده وظیفه ی بسیار مهمی در به حداقل رساندن خسارت وارده در انحراف خودروها به اطراف جاده را دارند.

هنگام انحراف خودرو به اطراف این گارد ریل ها هستند که باعث میشوند خودرو به دره یا خارج از جاده نرفته و با طراحی منحصر به فرد خود از چپ واژگون شدن خودرو جلوگیری کرده و خودرو را به مسیر جاده هدایت میکنند.

به همین منظور استحکام و مهندسی ساز بودن گارد ریل در حفظ جان سرنشینان وسایل نقلیه اهمیت بسیاری دارد. استفاده از فلزات نامرغوب که مقاومت کافی در برابر ضربات و کشش ها را ندارند باعث میشود جان شهروندانمان به خطر بیوفتد .

در گذشته گاردریل ها از چوب ساخته می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ترافیک جاده ها و متعاقبا افزایش سوانح جاده ای بشر به فکر ایمن تر کردن جاده ها افتاد به همین منظور مطالعات و آزمایشات گسترده ای در این رابطه به انجام رسانید تا گاردریل ها به شکل امروزی درآمدند.

نمونه ای دیگر از گارد ریل که در این پست به معرفی آن خواهیم پرداخت گارد ریل هاییست که مجهز به نوعی بشکه ی ایمنی چرخنده می باشند.

گاردریل ها در اطراف اتوبان و یا جاده ها علاوه بر مشخص نمودن حریم جاده وظیفه ی بسیار مهمی در به حداقل رساندن خسارت وارده در انحراف خودروها به اطراف جاده را دارند.

این بشکه ها نیروی وارد آمده در اثر ضربه را به نیروی چرخشی تبدیل کرده و خوردروی حادثه دیده را با حداقل خسارت به کنار هدایت میکنند.

نکته ی حائز اهمیت دراین ویدئو ، شبیه سازی سه بعدی و آزمایشات متمادی قبل از نصب و راه اندازی عمومی این مدل گاردریل ها می باشد. همانطور که خواهید دید زمان زیادی جهت تست و آزمایش و مجازی سازی این پروژه و عیب یابی قطعات جهت به حداقل رساندن صدمات ناشی از تصادف گذاشته شده است . جای خالی این مدل آزمایشات و شبیه سازی ها در تولیدات کشورمان که آمار بالایی در حوادث جاده ای دارد بیش از پیش احساس می شود ، امید است همکاران و تولید کنندگان این قبیل تجهیزات ایمنی با دیدن این ویدئوها بیش از گذشته ترغیب به ساخت و تولید و ابداء تجهیزات ایمنی مستحکم و مهندسی ساز شوند و در به حداقل رساندن تلفات در سوانح رانندگی بیش از پیش کوشاباشند.

دیدگاهتان را بنویسید