Uncategorized @fa

تاریخچه و ضرورت استفاده از بشکه ی ترافیکی (ایمنی)

بشکه های ترافیکی یا به عبارتی بشکه های ایمنی یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در ایمن کردن جاده های کشور می‌باشد.

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و با توجه به اینکه وسایل نقله مجهز به انواع و اقسام سیستم ها و سنسور های هشدار دهنده می‌باشند نیاز به تجهیزات ایمن کننده‌ی جاده های کشور نه تنها کاسته نشده بلکه افزایش نیز داشته است.

تجهیزات ایمنی کننده ی راه ها و جاده ها تنوع بسیاری دارند اما کاربرد های متفاوتی در شرایط مختلف برای آنها باید قائل شد به عنوان مثال کارشناس مربوطه باید بداند در کجا نیاز به نصب و قرار دادن مخروطی کجا نیاز به استوانه و کجا نیاز به بشکه ی ایمنی یا همان بشکه ی ترافیکی دارد.

بشکه ترافیکی یا بشکه ی ایمنی که در ایالات متحده به بشکه ی ساخت و ساز شناخته می‌شود ( البته به آن درام نیز گفته می‌شود) در راه ها برای کنترل ترافیک استفاده می شود و همچنین استفاده ی اصلی آن  برای هشدار دادن به رانندگان از فعالیت ساخت و ساز در نزدیکی جاده می باشد.

تاریخچه ی بشکه ی ایمنی به ایالات متحده باز میگردد ، اما گاه گاهی در کانادا و مکزیک استفاده می شده است . بشکه های ترافیکی بجای مخروطی ها استفاده میگردد که بزرگتر و در نتیجه دید بهتری به رانندگان جهت اعلام خطر میدهد . در واقع بشکه های ایمنی بیشتر قابل مشاهده هستند، و به ظاهر نسبت به مخروطی ها موانع نیرومند تری هستند .

تا اواخر 1980 ، در ایالات متحده از  گالن های فلزی جهت هشدار به فعالیت ساخت و ساز کنار جاده ای استفاده میشده است. رنگ آنها نارنجی بود و با استفاده از شن و ماسه و یا آب پر می شده . از آنجا گالن های فلزی بسیار سنگین بود و ضربات جبران ناپذیری را به وسایل نقلیه وارد مینمود کم کم جای خود را به بشکه های نارنجی رنگ پلاستیکی داد .

تا سال 1990 بشکه های فلزی بطور کامل از سطح بزرگراه ها و جاده های ایالات متحده جای خود را به بشکه های پلاستیکی داد.

 

بشکه های ایمنی که امروزه در امریکا استفاده میشود به رنگ نارنجی بوده و یک دسته جهت حمل و نقل راحت و همچنین نصب چراغ و یا نوار هشدار دهنده در بالای آن وجود دارد.

 

امروزه استفاده از بشکه های پلاستیکی فراگیر شده و در تمام کشور های دنیا در شکل های متفاوتی استفاده می گردد.

بشکه های ترافیکی مورد استفاده در ایران به رنگ زرد بوده و دارای شبرنگ جهت هشدار به رانندگان در ساخت و ساز و عملیات های عمرانی جاده ای استفاده می گردد.

بشکه ترافیکی تولیدی شرکت آذین علائم آسیا

1 دیدگاه در “تاریخچه و ضرورت استفاده از بشکه ی ترافیکی (ایمنی)

  1. احسان گفت:

    بسیار عالی هیچ سایتی نیست توضیح به این کاملی داده باشه ممنون امیدوارم ادامه اشته باشه کاراتون

دیدگاهتان را بنویسید